У рамках першої секції конференції «Телебачення як бізнес», проведеної 20 вересня на міжнародному медіафорумі KYIV MEDIA WEEK 2018, Ігор Полосьмак, TV Investment Director холдингу razom communication, навів дані щодо актуальних подій на ТБ-ринку в 2018 р., їх наслідків, а також оприлюднив прогноз на наступний рік. Отже, що важливого сталося і чого очікувати?
Актуальними для року, що минає, стали чотири події: вилучення зони проведення АТО із вимірювальної панелі в січні, трансляція Чемпіонату світу з футболу в червні-липні, що долучило рекламодавців і тимчасово продемонструвало зростання на ринку, відключення аналога в Київській і Кіровоградській областях, а згодом і на всій території України, що, навпаки, призвело до спаду переглядів. До речі, про цифри. За інформацією Полосьмака, зафіксовано спад на 3% під час switchover'а, натомість як дехто з представників індустрії, як-от, Дмитро Дутчин, директор продажів і стратегічного розвитку сейлз-хаусу «Інтер-реклама», вважає, що цей показник сягає лише 1%. Загалом зниження телеперегляду за рік становитиме близько 9%, а наступного року, за словами Дутчина, 5%.
Триває зниження середнього рейтингу, зокрема спостерігається високий солдаут, майже 90%, попри те що кількість рекламодавців збільшується – десь + 2% за півріччя. І в 2019 році, як очікується, їх стане ще на 5% більше, тобто ринок відновлюється.
Проте CPT залишається найнижчим поміж країн Європи, і поки ніхто не готовий істотно підвищити ціни для рекламодавців. Тож інвестувати в рекламу в Україні вигідно, проте розмір інвестицій не надто відрізняється від колишніх показників. Щодо ключових драйверів зростання медіаринку в цілому, то це ТБ і digital-сегмент. Рекламний ринок, ймовірно, збільшиться на 20-25%.
З негативних моментів на 2019 рік варто зазначити ймовірне кодування супутниками українськими медіагрупами. Можливо, дату кодування вкотре перенесуть, але Полосьмак вважає, що його варто очікувати навесні. Найімовірніше, кодування могли запровадити цієї осені, якби не відключення аналога, але, за даними експертів, втрата глядачів для каналів у такому разі сягнула б майже 5-10%.