Нагороди Каннського кінофестивалю, участь у конкурсі Берлінале, увага широкої глядацької аудиторії різних країн – все це про фільми та серіали, створені за останні роки у копродакшні з нашою державою
Минулого року відразу два фільми, створені у копродукції з Україною, стали справжньою подією на найпрестижнішому кінофестивалі світу – у Каннах. По-перше, це «Донбас» (Donbass) Сергія Лозниці. Стрічка спільного виробництва Німеччини, України, Франції, Нідерландів та Румунії отримала приз за найкращу режисуру в програмі «Особливий погляд», а також стала фільмом-відкриттям 71-го Каннського міжнародного фестивалю. Згодом її було висунуто національним претендентом від України на номінацію премії «Оскар» в категорії «Найкращий фільм іноземною мовою».
Другий фільм – «Гірська жінка: на війні» (Kona fer í stríð), копродукційний україно-французько-ісландський трилер режисера Бенедикта Ерлінґссона. Фільм брав участь в конкурсній програмі «Тиждень критики» та отримав нагороду Консорціуму письменників і композиторів (SACD), а також приз Rail d'Or. І ця стрічка також стала національним кандидатом на «Оскар» – тільки вже від Ісландії.
Та фестивальні успіхи наших копродукційних проектів цим не обмежуються. У лютому цього року фільм «Ціна правди» (Mr. Jones) Аґнєшки Холланд взяв участь у головному конкурсі Берлінале. Він був створений у копродукції Польщі, Великобританії та України. Зйомки відбувалися у всіх трьох країнах, а у ролях задіяні актори зі світовим ім'ям – Джеймс Нортон, Ванесса Кірбі та Пітер Сарсґаард. Вже скоро стрічку, присвячену важливій і трагічній темі розкриття правди про Голодомор, зможе побачити й широкий загал: в український прокат вона вийде 28 листопада.
Але не варто думати, що успішні копродакшн-проекти – це лише авторське кіно на серйозні теми. Свіжий приклад – стовідсотково глядацьке кіно «Холодна кров» (Cold Blood), напружений психологічний трилер режисера Фредеріка Петіжана з Жаном Рено у головній ролі. Стрічку було створено у копродукції Франції та України, а знімали її в наших Карпатах та інших українських локаціях, а також у США та Канаді. Наприкінці цієї весни вона досить успішно пройшла у французькому прокаті.
Проте, найбільш глядацький формат аудіовізуальних творів – це, звісно, телесеріали. І тут копродукційні проекти також на висоті. Наприклад – детективний проект «Маркус» спільного виробництва ТРК «Україна» та латвійської медіакомпанії Helio Media. Серіал присвячено болючій та суспільно важливій темі викрадення дітей та їхнього всиновлення в інших країнах. Його прем'єра відбулася на великому екрані – в межах програми цьогорічного Одеського міжнародного кінофестивалю, а восени проект вийде в ефірі каналу «Україна».
А ще один яскравий приклад – 10-серійний детективний трилер «Принцип насолоди», копродукційний проект України, Чехії та Польщі, прем'єра якого невдовзі відбудеться на каналі «1+1». За сюжетом у чотирьох містах – Варшаві, Празі, Одесі та Лейпцизі – відбуваються загадкові вбивства. Їхнє розслідування доручено трьом геть різним співробітникам поліції, і незабаром вони незалежно один від одного доходять висновку, що всі ці злочини пов'язані. Тож, аби досягти успіху у розслідуванні, вони мають об'єднати зусилля.
Що ж, об'єднання заради спільного успіху – об'єднання зусиль, ресурсів, талантів, тем тощо – це і є головний принцип копродукції. Та саме для того, аби професіоналам кіно та ТБ різних країн було простіше знайти одне одного для спільних проектів, було створено копродукційний івент KMW CoProduction Meetings, який цьогоріч здійснюється за підтримки Українського культурного фонду в рамках програми Підсилення потужності українського аудіовізуального сектору.
KMW CoProduction Meetings 2019 відбудеться 18 та 19 вересня у Hyatt Regency Kyiv (вул. Алли Тарасової, 5) в межах KYIV MEDIA WEEK – найбільшого щорічного медіафоруму Центральної та Східної Європи.
Аби бути в курсі новин заходу, підписуйтесь на подію KMW CoProduction Meetings 2019 у Facebook, а також слідкуйте за оновленнями на сайті й офіційній Facebook-сторінці KYIV MEDIA WEEK.