Новини

Революція в серіальній індустрії

19 вересня 2018, 10:37

18 вересня в рамках міжнародного медіафоруму KYIV MEDIA WEEK шеф-редактор C21Media (Велика Британія) Ед Воллер (Ed Waller) виступив з доповіддю «Революція в серіальній індустрії: нова ера фінансування і дистрибуції», поінформувавши про останні тенденції індустрії серіального виробництва на прикладі ринку США.

Отже, згідно зі звітом компанії O&O, серіальний бізнес розвивається швидше за всі інші продакшн-сегменти. До слова, якщо в 2016 р. у світі на виробництво оригінальних драматичних серіалів було загалом витрачено $18 млрд, то до 2025 року цей показник може сягнути $36 млрд. Тобто середньорічне зростання витрат на серіальний контент становитиме майже 8%, зважаючи на те, що зростання витрат на телевізійний контент загалом (зокрема новини, спорт, фільми тощо) становитиме десь 5% на рік – зі $197 млрд у 2016 р. до $306 млрд у 2025 р.

Цьогоріч кількість нових англомовних серіалів США вперше подолає півтисячному позначку (за прогнозами FX Networks сягне 520). Для порівняння, в 2002 р. таких налічувалось 182, а в 2011 році – 266.

Головним стимулятором зростання є онлайн-платформи (або SVoD-сервіси), натомість традиційні мовники поступово полишають ринок виробництва серіалів in-house. У період 2012-2017 рр. приріст кількості серіалів у складі ОТТ та відео за запитом становив 680% (в абсолютних же цифрах цей показник збільшився із 15 до 117 за вказаний період). Останнім часом найбільші цифрові відеоплатформи (Netflix, Amazon і Hulu) активно нарощують обсяги вкладень в оригінальне виробництво – з $4,5 млрд у 2013 році до $13 млрд у 2017-му (йдеться про витрати лишень цих трьох сервісів).

Водночас американські гіганти активно поглинають медіагрупи та кіностудії, а тому складається таке враження, що незалежних (інді) продюсерів, мовників і дистриб'юторів на ринку фактично не лишилося. Яскравим прикладом може слугувати пропозиція The Walt Disney Co щодо придбання частини активів 21st Century Fox і закриття угоди з купівлі Discovery Communications активів Scripps Networks Interactive. Це призводить до того, що, наприклад, під час Upfronts американські телевізійні мережі замовляють продовження пілотів переважно тільки для своїх продакшнів (тобто входять з ними в одну групу/корпорацію), оминаючи при цьому чимало цікавих пілотів, які мали всі шанси стати світовими хітами. Загалом же власне модель створення виняткових пілотів напередодні запуску серіалів у виробництво зазнає фіаско, адже онлайн-платформи замовляють продюсерові серіал цілком. Питання щодо того, кого оберуть в такому випадку продюсери, є риторичним. Саме тому останнім часом фіксується активна міграція топових керівників (продюсерів, шоураннерів) від традиційних мовних мереж з безліччю обмежень, викликаних особливостями телевізійного програмування, до цифрових відеосервісів. Що ж буде далі, покаже час, проте вже зараз можна абсолютно точно констатувати: революція в серіальному виробництві вже сталася. Принаймні в США.