Новини

Фактори створення успішного формату

18 вересня 2018, 16:31

Секція «Оригінальні формати з країн Центральної та Східної Європи: бути чи не бути?», що відбулася 18 вересня в рамках міжнародного медіафоруму KYIV MEDIA WEEK 2018, зібрала за одним столом таких учасників, як-от: Іван Влаткович, віце-президент Pink Media Group, Ольга Слісаренко, головний продюсер розважальних програм «1+1», Домінікас Кубіліус і Лаура Паукусте, продюсери TymDrym, Ірма Екстім, ведуча шоу In the Dark на каналі LNK (Литва) і Маша Вуйович, голова PR-відділу Pink International. Модерував Станіслав Кімчев, старший віце-президент з продажу CEETV.

Актуальне питання, яке обговорювали спікери: які труднощі виникають у розробників форматів. Учасники секції виділили чотири пункти. Зокрема це: високий ризик спаду рейтингу і частки, великі інвестиції, питання окупності і міжнародний потенціал. Щодо ризику, то спікери одностайні в тому, що він завеликий, проте вартий того, оскільки застарілий перевірений проект поступово «згасає», а новий може виявитися популярнішим. Значний обсяг інвестицій можна скоротити за рахунок виробництва in-house, власними силами, а отже, не потребує ліцензії і ще дає змогу перейматися створенням спінофів, а також продавати брендові товари (зокрема іграшки, шкільне приладдя). Допомагає і створення універсальних декорацій, які можна передавати під інші проекти. Нарешті, міжнародний потенціал не потребує пояснень, адже в центрі формату має бути універсальна історія, легка адаптивність до реалій принаймні найближчого зарубіжжя. Скажімо, коли формат не вийде продати відразу, принаймні можна зацікавити сусідів готовим проектом.

На запитання Станіслава Кімчева про успішну формулу формату Іван Влаткович і Домінікас Кубіліус висловили думку, що запорукою є емоційні історії, зокрема такі, що впевнено знайдуть відгук глядача. Ольга Слісаренко, своєю чергою, все-таки схиляється до того, що важливішою має бути власне канва сюжету. Тож не має значення, скільки коштів вкладається в проект, він має викликати емпатію.