Чи може українська анімація стати локомотивом для всієї індустрії на міжнародному ринку і що для цього потрібно? Це – ключове питання профільного круглого столу, який відбудеться 19 вересня на KMW.
Сьогодні сектор анімації в Європі стрімко розвивається. У нього є потенціал і всі шанси для того, щоб найближчим часом розправити крила й стати серйозною незалежної галуззю. Більш того – завдяки використанню передових технологій саме анімація найчастіше є локомотивом розвитку індустрії. Вона ж першою тестує нові бізнес-моделі. Й в даному контексті окремо тішить те, що нинішній вектор розвитку української анімації повністю відповідає цьому європейського тренду.
Яскравий приклад – повнометражна стрічка «Вкрадена принцеса: Руслан і Людмила» студії Animagrad (FILM.UA Group), що вийшла цього року. Права на її показ продані більш ніж в 50 країн. Станом на кінець серпня 2018 мультфільм подивилося понад 1 млн осіб, і його прокат триває.
Проте яке ж в цілому місце України на карті анімаційного ринку Європи й світу? Та що відбувається на нашому внутрішньому ринку сьогодні? Ці питання предметно обговорять учасники круглого столу KMW «Анімація в Україні: як забезпечити зростання ринку», організованого за підтримки Української анімаційної асоціації (УАнімА).
У дискусії, модератором якої стане головний редактор інтернет-видання Platffor.ma Юрій Марченко, візьмуть участь авторитетні профільні експерти. А саме – голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко, виконавчий директор УАнімА й продюсер студії «Червоний собака» Олена Голубєва, директор анімаційної студії Animagrad Єгор Олесов, генеральний директор ДП «Укранімафільм» Дмитро Лісенбарт, генеральний продюсер нішевих каналів «1 + 1 медіа» Іванна Найда, генеральний директор «Кінокомпанії ММД» Роман Мартиненко, проектний менеджер Національного бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні Ганна Турло, а також Валентина Лаврененко, експерт Української асоціації маркетингу та керівник дослідження «Стан ринку анімації в Україні: зріз ситуації, досягнення, проблеми».
Учасники круглого столу ознайомляться з результатами цього дослідження, проведеного Українською асоціацією маркетингу з ініціативи УАнімА. Ще – обговорять питання взаємодії анімації з індустріями телебачення й кіно, роль держави в розвитку анімаційної індустрії в контексті розробки та прийняття державної цільової програми на 5 років. А також розглянуть шляхи подальшого розвитку українського ринку анімації – як всередині країни, так і на міжнародному рівні. Та проаналізують План розвитку ринку анімації в Європі (The European Animation Plan) й те, що він може означати для України.
Цей План було розроблено у вересні минулого року офісом Creative Europe MEDIA з ініціативи CARTOON, Animation in Europe и Annecy Festival MIFA. Він передбачає механізми та рішення для розвитку галузі на найближчі п’ять років, а також окреслює її сподівання. Зокрема, в Плані наголошується на тому, що для подальшого розквіту анімації в Європі – як у вигляді телевізійного контенту, так і авторських короткометражних стрічок й повнометражних проектів, – необхідно об’єднати зусилля анімаційних фондів, студій, державних інституцій. Мета – сприяння глобальному охопленню й привабливості анімації ЄС, популяризація європейських країн як чудових місць для роботи локальних талантів і закордонних спеціалістів, а також полегшення доступу до фінансів і міжнародних фондів.
У грудні 2017 року План підтримали представники національних анімаційних асоціацій 19-ти країн Центральної та Східної Європи, включно з Україною. Вони підписали Люблинську угоду (The Ljubljana Accord), мета якої – створення платформи для обміну інформацією, мереж для співпраці між країнами, а також заохочення й підтримка зростання сектору шляхом забезпечення всеохоплюючої інформації як для місцевої, так і для міжнародної аудиторії.
Круглий стіл «Анімація в Україні: як забезпечити зростання ринку» відбудеться у третій день KYIV MEDIA WEEK (19 вересня) з 15:50 до 16:50.
KYIV MEDIA WEEK відбудеться 17–21 вересня 2018 року в Hyatt Regency Kyiv (Київ, Україна). Зареєструватися на медіафорум можна тут.
За анонсами заходів KMW 2018 стежте на нашому сайті та офіційній Facebook-сторінці.
Українська анімаційна асоціація (УАнімА) створена у березні 2017 року. Вона представляє та об’єднує усю анімаційну галузь України. Місією спілки є інтеграція зусиль професійної анімаційної спільноти для сприяння розвитку анімації в Україні.